Käsikirja suursimulaatioihin profiilikuva

Projekti
Päättynyt 01.03.2023 - 31.12.2023
Hoitotieteen laitos, Terveystieteiden tiedekunta

Hankkeelle myönnettiin rahoitus Itä-Suomen yliopiston opetuksen kehittämisrahasta vuodelle 2023.

Yhteyshenkilöt

Projektin tarkoituksena oli yhteistyössä eri organisaatioiden yhteistyökumppaneiden kanssa laatia sähköinen käsikirja suursimulaatiosta, jonka avulla moniammatillisia suursimulaatioita voidaan suunnitella, toteuttaa ja arvioida. Tavoitteena oli hyödyntämällä ja jakamalla suursimulaatiotyöryhmän aikaisempaa kokemusta ja osaamista suursimulaatioiden toteuttamisesta tarjota Itä-Suomen yliopiston yksiköiden ja yhteistyökumppaneiden sekä muiden työelämäyhteistyökumppaneiden opetuksen ja koulutuksen suunnittelijoille konkreettiset ohjeet moniammatillisten suursimulaatiotapahtumien laatimiseksi.

Käsikirjan suunnittelussa sekä toteutus- ja arviointiprosessissa hyödynnettiin opiskelijalähtöisyyttä, tutkimusperustaisuutta ja työelämälähtöisyyttä jatkuvan oppimisen ideologiaa hyödyntäen.

Käsikirja tuotettiin sähköiseen muotoon sekä suomeksi että englanniksi (englanniksi julkaistaan keväällä 2024). Se on vapaasti saatavissa ja näin kaikkien hyödynnettävissä DigiCampus-verkkoympäristössä.

Suursimulaatioista uusia näkökulmia monialaiseen oppimiseen ja yhteistyöhön (YouTube, video 1:11 min)

Lue lisää suursimulaation tutkimuksesta tutkimusryhmästä Moniammatillinen simulaatio-opetus sosiaali- ja terveysalan opiskelijoille ja ammattilaisille

Yhteistyö

Avainsanat