Tekstitarroja lasiseinässä.

Hilkka ja Otto Brusiinin Säätiön apuraha Otto Bruunille oikeustieteisiin

Suomalainen Tiedeakatemia jakoi 630000 euroa humanistiseen ja yhteiskuntatieteelliseen tutkimukseen lokakuussa 2024. Apurahan sai 38 tutkijaa, erityisesti apurahoja myönnettiin alkuvaiheessa oleville väitöskirjatutkijoille. Apurahat myönnettiin Tiedeakatemian hallinnoimista Eino Jutikkalan rahastosta, Emil Öhmannin Säätiöstä sekä Hilkka ja Otto Brusiinin Säätiöstä.

Hilkka ja Otto Brusiinin Säätiö jakaa apurahoja oikeusfilosofiseen, oikeussosiologiseen ja oikeushistorialliseen tutkimukseen. Tänä vuonna apuraha myönnettiin kymmenelle hakijalle, yhteensä 50700 euroa. Apurahansaajat työskentelevät Helsingin, Itä-Suomen, Oulun ja Tampereen yliopistossa sekä Åbo Akademissa.

Itä-Suomen yliopistosta apurahan sai VTM Otto Bruun, jonka apuraha 4300 euron apuraha kohdistuu tutkijavierailuun Tilburg Law Schoolissa ja konferenssiosallistumisiin.

Hilkka ja Otto Brusiinin Säätiö ylläpitää ja kehittää oikeusfilosofista, oikeussosiologista ja oikeushistoriallista tutkimusta ja harrastusta Suomessa. Säätiö on perustettu alun perin vuonna 1994, mutta sen juuret ovat vuodessa 1984, jolloin perustettiin Otto Brusiinin stipendirahasto. Suomalaisen Tiedeakatemian hallintaan säätiö siirtyi loppuvuodesta 2006. Säätiö myöntää apurahoja joka toinen vuosi.

Lista kaikista apurahansaajista on luettavissa Tiedeakatemian verkkosivuilla.

Tiedotteen lähde: Suomalainen Tiedeakatemia ry