UEF-tunnus.

Itä-Suomen yliopiston varainhankintakampanjaan 30 000 euron lahjoitus TEKiltä

Tekniikan akateemiset TEK on lahjoittanut Itä-Suomen yliopistolle 30 000 euroa käynnissä olevaan varainhankintakampanjaan.

– Lahjoitamme tieteeseen TEKin 125-vuotisjuhlavuoden kunniaksi 1,25 miljoonaa, josta yliopistoille suuntautuu 1,2 miljoonaa Lahjoitamme kaikille niille yliopistoille, joissa opetetaan ja tutkitaan tekniikkaa, matematiikkaa ja luonnontieteitä, sanoo TEKin yhteiskuntasuhdejohtaja Juhani Nokela.

Itä-Suomen yliopistolla lahjoitus kohdennetaan luonnontieteelliselle koulutusalalle. Luonnontieteiden ja metsätieteiden tiedekunnan dekaani Jukka Jurvelin kiittää TEK:iä lahjoituksesta.

– Luonnontieteiden ja metsätieteiden tiedekunta kehittää aktiivisesti peruskoulutustaan ja tunnistaa myös jatkuvan oppimisen tarpeet. Entistä vahvempi koulutusyhteistyö yliopiston ja tiedekunnan sisällä ja muiden korkeakoulujen kanssa, kuten myös aktivoituva yhteistyö yritysten kanssa ovat keskeisiä strategisia tavoitteitamme, kertoo Jurvelin.

Vastinrahakampanjassa jokainen euro kertautuu 2,5 euroon

Valtio pääomittaa yliopistoja vastinrahoituksella, joka jaetaan yliopistojen kesken suhteessa näiden keräämään yksityiseen pääomaan. Itä-Suomen yliopiston valtion vastinrahaan oikeuttava varainhankintakampanja Tee tietoinen valinta on käynnissä ja keräysaika kestää 30.6.2022 saakka. Kampanjan aikana jokainen kerätty euro voi tuottaa vastinrahaa yliopistolle jopa 2,5 euroa.

– Haluamme tukea suomalaista tiedettä, tutkimusta ja ylintä opetusta. Samalla haluamme edistää suomalaisten yliopistojen varainhankintaa. Kehotammekin yrityksiä, yhteisöjä ja myös yksilöitä tukemaan yliopistoja, jotka ovat tiukassa globaalissa kilpailussa, jossa ei pelkästään julkinen raha riitä, sanoo Nokela.

Itä-Suomen yliopistoa voi tukea yksityishenkilönä tai yrityksenä/yhteisönä. Lisätietoja kampanjasta ja ohjeet lahjoittamiseen löytyvät verkkosivuiltamme osoitteesta uef.fi/lahjoita.

Lisätiedot:

TEK:
Yhteiskuntasuhdejohtaja Juhani Nokela, p. 0 40 7547459

Itä-Suomen yliopisto:
Luonnontieteiden ja metsätieteiden tiedekunnan dekaani Jukka Jurvelin, p. 040 353 9282