Tarja Malm.

Professori Tarja Malm sai Itä-Suomen yliopiston tasa-arvo- ja yhdenvertaisuuspalkinnon

Yliopisto palkitsi A.I. Virtanen -instituutin professorin Tarja Malmin tasa-arvon ja oikeudenmukaisuuden tukemisesta tutkimusryhmässään.

A.I. Virtanen -instituutin professori Tarja Malm on saanut Itä-Suomen yliopiston tasa-arvo- ja yhdenvertaisuuspalkinnon ansiokkaasta työstään tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden edistämisessä.

Palkinto myönnettiin yliopiston tasa-arvo- ja yhdenvertaisuustoimikunnan esityksestä, ja sen luovutti rehtori Jukka Mönkkönen yliopiston tasa-arvopäivän juhlassa tiistaina 19.3.2024.

Neuroinflammaation tutkimusryhmää johtava Malm on palkitsijoiden mukaan erittäin ansioitunut tukemaan tasa-arvoa ja oikeudenmukaisuutta tutkimusryhmässään. Hänellä on ainutlaatuinen kyky tunnistaa ja rekrytoida lahjakkaita tutkijoita perustuen tutkimuksellisiin ja taidollisiin ansioihin riippumatta iästä, sukupuolesta, kansalaisuudesta tai vakaumuksesta.

”Tarja Malm on ennakkoluulottomasti ja rohkeasti rakentanut tutkimusryhmäänsä. Tutkimusryhmä on tästä osoitus: tutkimusryhmä on kansainvälinen, jossa naiset ja miehet eri uravaiheissa ovat tasapuolisesti edustettuina. Malmin johtamistyyli on avoin ja yhteistyötä edistävä. Hänen tutkimusryhmässään jokainen saa tasapuolisesti tukea, saa olla oma itsensä sekä kukoistaa ja kasvaa tuettuna juuri niissä osa-alueissa, jotka kullekin ovat ominaisia”, palkitsijat kiittävät.

Tarja Malm ja Jukka Mönkkönen.
Rehtori Jukka Mönkkönen luovutti tasa-arvo- ja yhdenvertaisuuspalkinnon professori Tarja Malmille tasa-arvopäivän juhlassa 19.3.2024.