UEF-tunnus.

Metsäpolitiikan ajankohtaispäivä

Onko EU:lla metsäpolitiikka ja tulisiko sillä olla?
EU:n ennallistamisasetuksen vaikutukset Suomeen
  • Seminaari
  • Yleisötapahtuma
  • Ympäristö ja luonnonvarat
  • Talous ja yhteiskunta
Tapahtumapäivämäärä:
Aika:
9:30–16:00
Tapahtumapaikka:
Joensuun kampus, Metria-rakennus, auditorio M100, sekä verkossa
Yliopistokatu 7
Lisää kalenteriin:

Itä-Suomen yliopiston Joensuun kampuksella järjestettävässä avoimessa yleisötapahtumassa kuullaan ja keskustellaan Euroopan Unionin metsäpolitiikkaan liittyvistä ajankohtaisista aiheista. Tapahtuma on osa Metsämiesten säätiön tukemaa verkostohanketta, jonka tavoitteena on lisätä EU:n metsiä koskevan päätöksenteon tuntemusta ja kehittää sitä koskevaa tutkimusta ja opetusta. Päivän aikana kuullaan muun muassa mitä vaikutuksia EU:n vastikään hyväksytyllä ennallistamisasetuksella on Suomeen sekä pohditaan sitä, onko EU:lla metsäpolitiikka ja tulisiko sillä olla?

Tapahtumaan on vapaa pääsy, mutta kahvitarjoilujen järjestämiseksi pyydetään ilmoittautumaan 28.10. kello 12.00 mennessä. Tilaisuutta voi seurata myös verkossa. Linkki seuraamiseen etäyhteydellä lähetetään ilmoittautuneille ennen tapahtumaa.

Aamupäivän ohjelmaosuus pidetään englanniksi ja iltapäiväosuuden kieli on suomi. Jos osallistut molempiin tilaisuuksiin, ilmoittauduthan erikseen aamu- ja iltapäivän sessioihin. Tervetuloa!

Ilmoittautumislomakkeet löytyvät Metsäpolitiikan ajankohtaispäivän verkkosivulta.

09:30–10:00 Morning coffee

10:00–11:00 Expert workshop results and discussion on topic: Does EU have a forest policy or policies?
Jan Kunnas, Senior Researcher, University of Eastern Finland

11:00–12:00 How conflicts shape the uptake of the EU Forest Policy at a national level,
Alex Giurca, Principal Scientist, European Forest Institute

12:00–13:00 Lunch break (at own expense)

13.00–13.05 Tervetuloa ja iltapäivän ohjelman esittely,
Jan Kunnas, metsäpolitiikan yliopistotutkija, Itä-Suomen yliopisto

13.05–13.45 Ennallistamisasetus on hyväksytty, mitä se tarkoittaa?
Maarit Loiskekoski, ympäristöneuvos, ympäristöministeriö

13.45–14.15 Keskustelua

14.15–14.45 EU:n metsäpolitiikan kehitys ja Suomi sen osana,
Hanna Siiskonen, väitöskirjatutkija, Itä-Suomen yliopisto

14.45–15.00 Keskustelua

15.00–16.00 Kahvit

Lisätietoja antaa Jan Kunnas, sähköposti jan.kunnas@uef.fi, puhelin 050 405 8127.

Hanketta on rahoittanut Metsämiesten Säätiö. Lahjoitukset ja säätiöfuusiot ovat tärkeä osa Säätiön yleishyödyllisen toiminnan vaikuttavuutta. Lisätietoa Metsämiesten Säätiön verkkoivuilta osoitteesta www.mmsaatio.fi.