UEF Aivotutkimusyksikkö 2.0 EAKR-hankkeen logo

Yhteystiedot:

Maria Pikkarainen

Lisää kalenteriin:

​Työskenteletkö terveystutkimuksen parissa tutkijana tai asiantuntijana? Kaipaako yrityksesi uusia avauksia yliopisto-hyvinvointialue-yhteistyöhön? Kuinka voimme edistää kliinisen tutkimuksen elinkeinoelämälähtöistä innovaatiotoimintaa? Tätä selvitetään Itä-Suomen yliopiston UEF Aivotutkimusyksikkö 2.0 -hankkeessa (ATY 2.0).

Hankkeessa luodaan aivoterveyden kliinisten tutkimusten toimintamalli yhteistyössä Itä-Suomen yliopiston ja Pohjois-Savon hyvinvointialueen asiantuntijoiden sekä terveysalan yritysten kanssa. Hankkeen tuotokset ovat hyödynnettävissä laajemmin myös muilla kliinisillä tutkimusaloilla.

Hankkeessa muodostetaan toimijoiden välille avoin yhteiskehitysverkosto. Kick off -tilaisuutemme on avaus yhteistyölle eri toimijoiden kanssa. Tilaisuuden moderoijina toimivat Susanna Martikainen ja Monika Seppänen, NGH Finland Oy.

Olet lämpimästi tervetullut vaikuttamaan ja kertomaan meille oma tahtotilasi ja ideasi!

Tilaisuuden ohjelma (esitys 15 min + 5 min keskustelu)

12.00-12.10 Seminaarin avaus, Mikko Hiltunen, professori, Itä-Suomen yliopisto.

12.10-12.30 Tulevaisuuden aivoterveyspolku ennaltaehkäisystä hoitoon - miten tutkimus kytkeytyy
Aivotutkimusyksikön ja hyvinvointialueen yhteistyössä alueen aivoterveyden
edistämiseen? Reetta Kälviäinen, professori, Itä-Suomen yliopisto ja Pohjois-Savon hyvinvointialue.

12.30-12.50 Miten ATY 2.0 hanke edesauttaa tutkimuksellisten löydösten tehokkaampaa
translationaalista hyödyntämistä diagnoosi- ja hoitomenetelmiksi? Annakaisa
Haapasalo, professori, Itä-Suomen yliopisto.

12.50-13.10 ATY 2.0 – alueellisesta huippuosaamisesta kansainvälistä vaikuttavuutta, Minna
Hendolin, vaikuttavuusjohtaja, Itä-Suomen yliopisto.

13.10-13.30 Alueen yritysten edustajan puheenvuoro, Erkki Soini, Esior Oy.

13.30-14.15 tauko (kahvitarjoilu ja verkostoituminen)

14.15-15.15 Paneelikeskustelu - Keskustelussa mukana:

• Mikko Hiltunen, Itä-Suomen yliopisto
  • Eino Solje, Aivotutkimusyksikkö, Itä-Suomen yliopisto
  • Mari Tikkanen, hankeasiantuntija, ATY 2.0 hanke
  • Ville Leinonen, Kliininen tutkimuskeskus, Itä-Suomen yliopisto ja Pohjois-Savon hyvinvointialue
  • Tuija Keinonen, Rokote Laboratories Finland Oy
  • Eija Rytkönen, Pohjois-Savon Muisti ry

15.15-15.30 Loppusanat, Hilkka Soininen, professori, emerita

Ilmoittautumisaika päättyy 7.6.2023. Ilmoittautumislomake: https://link.webropolsurveys.com/S/567519A1CFC1679D

Hanketta rahoittaa Pohjois-Savon liitto Euroopan aluekehitysrahastosta (EAKR, Uudistuva ja osaava Suomi 2021–2027).

See all events

Euroopan aluekehitysrahaston logo