Vaikuttavuuden talon logo

Vaikuttavuuden talon seminaari: Sosiaalityön ja sosiaalipalvelujen vaikuttavuus

• Seminaari
  • Talous ja yhteiskunta
  • Terveys ja hyvinvointi
Tapahtumapäivämäärä:
Aika:
9:00–11:00
Tapahtumapaikka:
Kuopion kampus, Snellmania-rakennus, sali SN200, sekä verkossa
Yliopistonranta 8
Lisää kalenteriin:

Tervetuloa Vaikuttavuuden talon ja Vaikuttavuus sosiaali- ja terveyspalveluissa -tutkimusyhteisön (Vaikuttavuus RC) seminaariin teemalla Sosiaalityön ja sosiaalipalvelujen vaikuttavuus.

Seminaari järjestetään hybriditilaisuutena ja siihen voi osallistua paikan päällä Kuopion kampuksella Snellmania-rakennuksen salissa SN200 tai etänä Teams-yhteydellä. Tilaisuus on tarkoitettu kaikille aiheesta kiinnostuneille.

Ilmoittautumiset tarjoilun mitoittamiseksi pyydetään paikan päällä osallistuvien osalta jo 5.3. mennessä. Etäyhteydellä osallistuville ilmoittautuminen viimeistään 10.3.

8.30–9.00 Aamukahvitarjoilu kampuksella

9.00–9.05 Seminaarin avaus
Professori Tomi Mäki-Opas

9.05–9.30 Sostyö-TerVa: Terveyssosiaalityön arvioinnin ja intervention vaikuttavuus näkyväksi
Professori Janet Carter Anand

9.30–9.55 Kunnallinen toimeentulotuki ehkäisevän lastensuojelun välineenä -tutkimushanke
Professori Timo Toikko

9.55–10.20 Marginalisoitujen ryhmien oikeudensaantimahdollisuudet ikääntyvässä yhteiskunnassa – AMIS
Professori Kaijus Ervasti

10.20–10.50 Yhteinen keskustelu

10.50–11.00 Seminaarin päätös
Professori Tomi Mäki-Opas

Lisätietoja tapahtumasta antaa Anne Surakka, sähköposti anne.surakka@uef.fi.

Vaikuttavuuden talo on hyvinvointiin ja terveyteen liittyvän vaikuttavuuden tutkimuksen ja koulutuksen monitieteinen yhteistyöverkosto Itä-Suomen yliopistossa. Verkosto kokoaa tutkimustietoa hyvinvointiin ja terveyteen liittyvien palvelujen kehittämisen ja päätöksenteon sekä sosiaali- ja terveyspalvelujen integraation tueksi.

Vaikuttavuuden talo on myös tutkijoiden ja tutkimushankkeiden, yhteistyökumppanien ja tutkimustietoa hyödyntävien tahojen keskustelu- ja kohtaamisfoorumi, joka edistää alan yhteistyötä ja verkostoitumista kansallisesti ja kansainvälisesti.