Tekstitarroja lasiseinässä.

Tapahtumapaikka:
Verkossa
Lisää kalenteriin:

Tervetuloa Viranomaisten välinen oma-aloitteinen tietojenvaihto (Virvotieto) -hankkeen päätöswebinaariin. Hankkeessa tarkasteltiin viranomaisten välistä oma-aloitteista turvallisuus- ja rikostorjuntaperustaista tietojen antamista. Tavoitteena oli selvittää viranomaisten välisen tiedonkulun kannalta haastavaksi usein koettuun sääntely-ympäristöön liittyviä tulkintaongelmia ja niiden syitä sekä viranomaisten käytännön kokemuksia.

Hankkeen aiheeseen syvennyttiin oikeusvertailevalla aineistolla ja sääntelyn kehitysvaiheita tarkastelevalla oikeushistoriallisella katsauksella. Hankkeen perusteella esitetään konkreettisia sääntely- ja toteuttamisvaihtoehtoja vastaamaan viranomaisten tietotarpeisiin vaativassa ja muuttuvassa toimintaympäristössä.

Ohjelma

9.00–9.10   Tilaisuuden avaus ja hankkeen esittely, professori Tomi Voutilainen, Itä-Suomen yliopisto

9.10–9.20   Sääntelyanalyysi, projektitutkija, OTT, Evgeniya Kurvinen, Itä-Suomen yliopisto

9.20–9.30   Viranomaisten kokemukset, erikoistutkija Kari Laitinen ja tutkija Kimmo Kuukasjärvi, Poliisiammattikorkeakoulu

9.30–9.40   Vertailumaiden sääntely, väitöskirjatutkija Meri Sariola ja projektitutkija Helinä Tiura-Virta, Itä-Suomen yliopisto

9.40–10.10 Sääntelyn kehittämistarpeet ja -ehdotukset, professori Kalle Määttä, Vaasan yliopisto ja professori Tomi Voutilainen, Itä-Suomen yliopisto

10.10–10.30 Keskustelua ja loppusanat

Ilmoittautumista ei tarvita.

Lisätietoja antaa hankekoordinaattori OTT Evgeniya Kurvinen, Itä-Suomen yliopisto, sähköposti evgeniya.kurvinen@uef.fi, puhelin 050 336 3762.