Hyppää pääsisältöön

Tarkenna hakuasi

Nainen tarkastelee T-paitaa aistilabrassa.

Ku­lut­ta­ja­käyt­täy­ty­mi­sen tutkimusta kaikilla aisteilla

Itä-Suomen yliopiston uusi SenseLab avaa uusia mahdollisuuksia kuluttajien käyttäytymisen tutkimukseen moniaistillisessa tutkimusympäristössä.

  • Teksti Sari Eskelinen Kuvat ja video Niko Jouhkimainen

Aidossa kaup­paym­pä­ris­tös­sä ais­tiär­syk­kei­den ja niiden yhdistelmien tutkiminen on haastavaa, kallista ja vie aikaa.

Tommi Laukkanen

Markkinoinnin ja kuluttajakäyttäytymisen professori

Tommi Laukkanen, Nino Ruusunen ja Heli Hallikainen aistilabrassa.
Tommi Laukkanen, Nino Ruusunen ja Heli Hallikainen.

Jos brändi onnistuu luomaan ai­nut­laa­tui­sen aistillisen identiteetin, se voi vahvistaa markkina-​asemaansa.

Nino Ruusunen

Väitöskirjatutkija

La­bo­ra­to­riol­le on erityistä se, että siellä on mahdollista hyödyntää erilaisia ais­tiär­syk­kei­tä sekä re­aa­li­maa­il­mas­sa että immersiivisiä VR-laitteita hyödyntäen.

Heli Hallikainen

Yliopistotutkija