Ossi Lindqvist, Matti Uusitupa, Jukka Mönkkönen ja Jussi Pihlajamäki lääketieteen 50-vuotisjuhlassa.

Lääketieteen koulutus syntyi lääkäritarpeeseen ja kasvoi kansainväliseksi huippututkimukseksi

Itä-Suomen yliopiston lääketieteen koulutuksen ja tutkimuksen 50-vuotisjuhla toi esiin vahvat perinteet ja tulevaisuuden suunnan.

• Teksti Risto Löf | Kuvat Raija Törrönen
Lääketieteen laitoksen johtaja Veli-Matti Kosma
Lääketieteen laitoksen johtaja Veli-Matti Kosma palautti mieliin, että Kuopion korkeakoulu perustettiin vastaamaan aikansa lääkärivajeeseen, ja sama teema puhuttaa yhä tänä päivänä.
Professori emerita Hilkka Soininen ja professori Markku Laakso lääketieteen 50-vuotisjuhlassa.
Vuosijuhlaan osallistuneet professori emerita Hilkka Soininen ja professori Markku Laakso lukeutuvat maamme kansainvälisesti maineikkaimpiin lääketieteen tutkijoihin.
Dosentti Eino Solje ja professori Merja Heinäniemi puhuivat vahvan tutkimustradition tulevaisuudesta lääketieteen vuosijuhlassa.