Tekstitarroja lasiseinässä.

Marginum Oy edustamaan Itä-Suomen yliopistoa Stage Two -kilpailuun Berliiniin

Marginum Oy lähtee kilpailemaan Itä-Suomen yliopiston edustajana Stage Two -tapahtumaan Berliiniin 20.–21.10.2022. Stage Two on Berliinissä järjestettävä kilpailu startup-yrityksille, johon osallistuu 48 startupia 21 eri maasta. Kilpailussa menestyville on palkintona tarjolla yhteensä 35000 euroa palkintorahaa ja mahdollisuus päästä neuvottelemaan yhteensä 2,2 miljoonan euron pääomasijoituksista.

Marginum Oy on terveysteknologiayritys, jonka kehittämä kudosten älytunnistin auttaa aivokasvainta leikkaavaa aivokirurgia tunnistamaan syöpäsolut, joihin potilaalle annettu fluoresoiva merkkiaine kertyy. Myöhemmin sitä on tarkoitus käyttää munasarja-, maksa- ja paksusuolisyöpien leikkauksissa. Älytunnistin perustuu Itä-Suomen yliopiston, Kuopion yliopistollisen sairaalan Neurokirurgian klinikan ja Itä-Suomen Mikrokirurgiakeskuksen poikkitieteelliseen tutkimukseen.

Kilpailuun lähtee pitchaamaan Samu Lehtonen, joka on Marginumin toimitusjohtaja ja yksi perustajista. Lehtonen opiskelee Itä-Suomen yliopistossa lääketiedettä. Aiemmin Marginum on muun muassa voittanut Tahko Ski Lift Pitch -kilpailun pääpalkinnon huhtikuussa 2022.

Stage Two -tapahtuman taustalta löytyy 45 eurooppalaisen huippuyliopiston verkosto. Itä-Suomen yliopisto on ollut toiminnassa mukana noin kaksi vuotta ja vieraili tapahtumassa myös lokakuussa 2021, jolloin tapahtuma järjestettiin ensimmäisen kerran. Stage Two -verkoston visiona on tuoda yhteen huippuyliopistot, tulevaisuuden startupit, johtavat yritykset sekä pääomasijoittajat yli maarajojen.

Tomi Tuovinen, yrittäjyys- ja innovaatiopalvelut, Itä-Suomen yliopisto, tomi.tuovinen@uef.fi, p. 050 571 5046

Samu Lehtonen, toimitusjohtaja, Marginum Oy, samu.lehtonen@marginum.com, p. 040 579 7890

Marginum Oy sosiaalisessa mediassa:

Avainsanat