Nainen istuu sovhvalla ja kirjoittaa vihkoon

Sijoita huomisen kestävään osaamiseen.

Kokeilukulttuurin johtaminen - Kokeileva johtaja -tilauskoulutus

Kokeileminen edellyttää luottamusta oppimiskykyyn, yhteistä innostumista ja rohkeutta epäonnistua.
smart for good
  • Johtaminen ja henkilöstön kehittäminen
Laajuus:
Kampus tai kaupunki:
Kategoria:
Johtaminen ja henkilöstön kehittäminen
Toteutusmuoto:
Lähiopetus
Hinta:
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä kokeilemiset ovat tehokas toiminnan kehittämisen väline. Kokeilukulttuuri edellyttää kuitenkin tietoista ponnistelua organisaatiokulttuurin muuttamiseksi ja luottamuksen ja turvallisuuden vahvistamiseksi.

1. Kokeilukulttuuri – luottamus, innostus ja rohkeus

Kokeilukulttuurissa epäonnistumista ei vaieta, vaan se on tulos. Kokeileminen edellyttää luottamusta omaan oppimiskykyyn, innostumista ja rohkeutta epäonnistua. Nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä kokeilukulttuuri tarjoaa lähestymistavan tehokkaaseen toiminnan kehittämiseen. Kokeilukulttuuri edellyttää kuitenkin tietoista ponnistelua organisaatiokulttuurin muuttamiseksi ja luottamuksen ja turvallisuuden vahvistamiseksi.

Keskeiset sisällöt:

• Organisaatiokulttuuri kokeilujen juuristona
  • Kokeilukulttuuri ja keinot siihen vaikuttamiseksi
  • Mindset-ajattelu ja kasvun asenne
  • Luottamus, innostus ja rohkeus kokeilujen kasvualastuna – keinoja niiden vahvistamiseen

2. Kokeilutoiminnan johtaminen – esimiehen monet roolit

Kokeilukulttuurissa esimies saa monia rooleja: suunnan näyttäjä, rajaaja, innostaja, kuuntelija, rohkaisija, valmentaja ja sparraaja. Koulutusosiossa syvennytään esimiehen identiteettiin, rooliin ja tehtäviin, jaettuun johtamiseen ja valmentavaan työotteeseen.

Keskeiset sisällöt

• Kokeiluprosessin eri vaiheet
  • Esimiehen johtamiskeinot kokeilutilanteissa
  • Valmentavan työote
  • Valmennuskeskustelu innostuksen ja uskon vahvistamisessa
  • Progress Principle -käsite

Koulutuksessa

• opit organisaatiokulttuurin ilmiöitä ja kokeilukulttuurin vahvistamisen keinoja
  • opit kasvun asenteen periaatteet ja keinot vahvistaa uskoa oppimiskykyyn
  • saat omakohtaisen kokemuksen epämukavuusalueelle menemisestä
  • opit innostumisen ja rohkeuden mekanismit ja kuinka niihin voi vaikuttaa
  • saat omakohtaisen kokemuksen innostumisesta ja rohkeudesta
  • opit kokeiluprosessin eri vaiheet
  • sisäistät roolisi kokeiluprosessin eri vaiheissa
  • opit valmentavan työotteen periaatteet
  • opit soveltamaan valmennuskeskustelua innostuksen ja uskon vahvistamiseksi
  • tutustut Progress Principle -käsitteeseen

Esimiestehtävissä toimivat henkilöt.

Räätälöimme tilauskoulutuksia ja valmennuksia yrityksissä ja yhteisöissä toteutettavaksi tarpeidenne mukaan. Ota yhteyttä ja suunnitellaan juuri teille sopiva kokonaisuus.

Verollinen koulutuspalvelu, AVL 39 §.

Osallistujien antamaa palautetta keväällä 2020 toteutetusta koulutuksesta:

”Erinomaisen hyvä ja monipuolinen toteutus. Arttu ja Pauli ovat loistotiimi!”

”Pedagoginen toteutus punnittiin näin korona-keväänä.”

”Loistava kokonaisuus ja joustava toteutus.”

”Kouluttajat ovat asiantuntevia, mukaansatempaavia ja innostavia. Paljon on tullut rohkeutta uskoa itseensä ja omaan visioonsa.”

”Koulutuksen toteutustapa oli innostava ja ihanan joustavasti löytyi uusia tapoja poikkeusoloissakin koulutuksen oppien saamiseen.”

”Kiitos Arttu ja Pauli, olette kannustavia, rohkaisevia, helposti lähestyttäviä ja tietysti rautaisia ammattilaisia, oli ilo olla mukana!”

”Ilmapiiri oli avoimeen keskusteluun kannustava ja menetelmät monipuoliset, osallistavat ja mielekkäät. Sisällöt antoivat eväitä käytännön työhön, herättivät ajatuksia.”

Suomi