Organisaatioviestintä, lv 2025-2026, verkko-opinnot
- Laajuus:
- 6 opintopistettä
- Kampus tai kaupunki:
- -
- Kategoria:
- Liiketalous ja kansainvälisyys
- Toteutusmuoto:
- Verkko-opetus
- Hinta:
- 120 € (alv 0%)
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- määritellä viestinnän osana yritysten ja yhteisöjen strategista johtamista
- soveltaa viestinnän teorioita ja malleja työelämän viestintätilanteisiin
- tunnistaa erilaiset viestintätilanteet ja valita niihin soveltuvat viestintävälineet
- rakentaa viestintäsuunnitelman
- etsiä viestintään liittyvää tutkimustietoa, arvioida sitä kriittisesti ja hyödyntää sitä viestintäaiheisessa päättötehtävässä.
Tämä opintojakso kehittää seuraavia geneerisiä taitoja: digitalisaatio, kriittinen ajattelu ja vuorovaikutus
ja viestintä.
Verkko-opinnot.
Opintojakson nimi muuttunut 1.8.2023 alkaen. Aikaisempi nimi: Markkinointi- ja yhteisöviestintä
Sisältö
Viestinnän johtaminen ja suunnittelu. Työyhteisö- ja johtamisviestintä. Mediasuhteet ja kriisiviestintä. Sidosryhmäsuhteet. Sosiaalinen media yhteisöviestinnässä.
Suoritustapa: Verkkototeutus: verkkoluennot 2 t, oppimistehtävät 80 t, päättötehtävä 80 t.
Opinnot suoritetaan verkko-opintoina perehtymällä oppimateriaaliin ja palauttamalla oppimistehtäviä. Opiskelu on täysin itsenäistä. Akateeminen opiskelu edellyttää itseohjautuvuutta, hyviä opiskeluvalmiuksia sekä suunnitelmallisuutta. Opintojaksolla on vaihtoehtoisia suoritusajankohtia, joista valitset itsellesi sopivan. Uusiminen tai korottaminen tapahtuu myös lukuvuodelle määrättyinä ajankohtina. Huomioi suoritusajankohdat opintojen suunnittelussa.
Päättötehtävän vaihtoehtoiset palautuspäivät lv. 2025-2026: 30.10.2025, 31.12.2025, 28.2.2026, 30.4.2026
Oppimateriaali:
Oppimisympäristö avautuu viimeistään syyskuun alussa.
1. Tench, R. & Waddington, S. (toim.) 2021. Exploring Public Relations and Management Communication. Harlow: Pearson. (saatavilla e-kirjana UEF-Primo)
2. Juholin, E. 2022. Communicare! Ota viestinnän ilmiöt ja strategiat haltuun. Helsinki: Infor. (saatavilla e-kirjana UEF-Pimo ). Kirjan painettu versio on
Juholin, E. 2017. Communicare! Viestinnän tekijän käsikirja. Helsinki: Infor.
3. Artikkelit ja muu materiaali
Opettaja
Helena Kantanen
Arviointi
oppimistehtävät HYV/HYL, päättötehtävä 100 %.
Edeltävät opinnot
Kauppatieteiden opiskelijat: Markkinoinnin perusteet ja Johtamisen perusteet.
Kaikilla muilla Markkinoinnin perusteet tai Johtamisen perusteet.
Lisätiedot
Aineopintotasoinen kauppatieteiden opintojakso. Opintojakson voi sisällyttää Markkinoinnin perusopintoihin, Johtamisen perus- tai aineopintoihin.
Opiskeluoikeus on voimassa ilmoittautumishetkestä lukuvuoden loppuun (heinäkuun 2026) saakka. Käytännössä suorittaminen tapahtuu opintojaksolla ilmoitettujen suoritusajankohtien puitteissa.
Aloitusohje tulee sähköpostitse, kun ilmoittautumisesi on käsitelty. Kirjaudu aloitusohjeiden mukaisesti Avoimen yliopiston kauppatieteiden opintoyhteisöön (elearn/Moodle). Sieltä löydät yleisiä ohjeita opiskeluun, linkit opintojaksojen kurssiympäristöihin ja kurssiavaimet.
Ohjaus
Neuvomme ja opastamme sinua mielellämme jo opintojen suunnittelussa ja kaikissa opintojen vaiheissa. Voit olla yhteydessä sähköpostitse, puhelimitse tai voit varata keskusteluajan etäohjaukseen
Katso ohjeita opiskeluun avoimessa yliopistossa
Kauppatieteiden opintoinfo on to 28.8.2025 klo 17.00-18. Linkki infoon.
Yksittäisen opintojakson hinta on 20 € / opintopiste, ja opintokokonaisuuksille 15 € / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2025–2026.
Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot
Kirjallisuuden hankinta-/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.
Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutuskoordinaattoriin; katso yhteystiedot alla.
Opintojakso on joustavasti tarjolla lukuvuoden aikana ja voit aloittaa opinnot itsellesi sopivana ajankohtana. Opintojaksossa on vaihtoehtoisia suoritusajankohtia, joista voit valita itsellesi sopivan ja suorittaa muutoin opintoja omassa aikataulussa itsenäisesti.