Havupuun oksia ja kemiallinen kaavakuva.

8. Karelia Symposium

Teemana Ruokaa puusta
  • Symposium
  • Teknologia ja innovaatiot
  • Ympäristö ja luonnonvarat
  • Terveys ja hyvinvointi
Tapahtumapäivämäärä:
Aika:
8:30–15:45
Tapahtumapaikka:
Joensuun Tiedepuisto, rakennus 3A, 4. kerros, netWork Oasis
Länsikatu 15
Lisää kalenteriin:

Itä-Suomen yliopisto ja Teollisuusneuvos Heikki Väänäsen rahasto järjestävät kahdeksannen Karelia Symposiumin teemalla ”Food from Wood” eli Ruokaa puusta. Symposium järjestetään 25.4.2023 Joensuun Tiedepuistossa, salissa Temple of Challenge. Symposiumissa kuullaan ajankohtaisia puheenvuoroja siitä, kuinka puun komponenteista ja puuteollisuuden sivuvirroista voitaisiin saada raaka-aineita ravinnon komponenttien valmistamiseen ihmisille ja eläimille? Olisiko puupohjaisia materiaaleja mahdollista käyttää ruuankin pakkausmateriaalina?

Symposium kokoaa yhteen alan johtavia suomalaisia asiantuntijoita. Myös Itä-Suomen yliopistossa tehdään teemaan liittyvää tutkimusta. Symposiumin puhujat ovat Marjukka Kolehmainen Itä-Suomen yliopistosta, Kirsi Mikkonen Helsingin yliopistosta, Emilia Nordlund Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy:ltä, Hanna Koivula Helsingin yliopistosta and Kati Riekkinen Itä-Suomen yliopistosta. Carlos Gomez Gallego Itä-Suomen yliopistosta johtaa paneelikeskustelua. Symposiumin kieli on englanti.

Ohjelma ja linkki ilmoittautumiseen löytyvät Karelia Symposiumin verkkosivuilta. Ilmoittautuminen on avoinna 14.4. saakka.

Tervetuloa!

Lisätietoja antaa Ossi Turunen, sähköposti ossi.turunen@uef.fi.