Ulos-ut-out 2023: Ulkona oppimisen suurtapahtuma

Satojen opettajien, kasvattajien, ohjaajien, päättäjien, tutkijoiden ja opiskelijoiden kohtaamispaikka
  • Koulutus ja oppimisympäristöt
Alkamispäivä:
Päättymispäivä:
Tapahtumapaikka:
Nuoriso- ja matkailukeskus Hyvärilä
Nurmes
Lisää kalenteriin:

ULOS-UT-OUT -ulkona oppimisen suurtapahtuma 13.–15.6.2023 Nurmeksessa on satojen opettajien, kasvattajien, ohjaajien, päättäjien, tutkijoiden ja opiskelijoiden kohtaamispaikka.

Itä-Suomen yliopiston LUMA-keskus on mukana yhdessä LUMA-keskus Suomen kanssa toteuttamassa Ulos-Ut-Out -tapahtumaa. Tapahtuma sopii kaikille ulkona oppimisesta kiinnostuneille. Teemana on Siltoja rakentamassa – yhdessä tulevaisuuteen.

Keynote-puheenvuoroissa rakennetaan siltoja tieteen ja taiteen välille, luonnon ja ihmisen välille, sekä nykypäivästä kestävään tulevaisuuteen. Saamme ensi kertaa Suomeen ulkona oppimisen maailmantähden, professori Sean Blenkinsopin, joka pitää Keynote-puheenvuoronsa lisäksi työpajoja tapahtumassa. Näiden lisäksi löydät ohjelmapoluilta lähes 100 muuta ohjelmaa kuten toiminnallisia työpajoja ulkona luonnossa sekä vuorovaikutteisia pyöreän pöydän keskusteluja. Valitse ohjelmapoluilta juuri se, mitä sinä tarvitset! Majoitusta on tarjolla moneen makuun: omasta teltasta aina kylpylähotelliin.

Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan Ulos-ut-out tapahtumaan. Pääset saman tien varaamaan myös paikkasi työpajoihin. Early bird hinta voimassa maaliskuun loppuun saakka.

Poimintoja ULOS-UT-OUT-tapahtuman ohjelmasta:

13.6. Avajaiset ja Keynote: Art & Science - Tiede & Taide
Puhujina Bart HM Vandeput, Aalto-yliopisto & Jan Lundell, Keski-Suomen LUMA-keskus.

14.6. Keynote: Luonto kuuluu kaikille? – Everyone belongs outside?
Puhujina Erwin Borremans, LIVE-säätiö & Hannele Cantell, Helsingin yliopisto
Keynote-puheenvuoron jälkeen järjestetään myös saman niminen pyöreä pöytä, jonka teemoina mm. estettömyys ja erityisopetus.
Ilta huipentuu ainutlaatuiseen Jukka Takalon kajakkiorkesterin esiintymiseen, jota kokoonnutaan seuraamaan pitkin Pielisen rantaa.

15.6. Keynote: Ekososiaalisen kulttuurin muutosta etsimässä – In search of Eco-Social-Cultural Change.
Puhujina Sean Blenkinsop, Simon Fraser University (CA) & Arja Kaasinen, Helsingin yliopisto.

Lisätietoja saa sähköpostitse osoitteesta luma-keskus@uef.fi.