Snellmanian aula Kuopion kampuksella.

Säätiöiden post doc -pooli jakoi 27 apurahaa – kahdelle rahoitus Itä-Suomen yliopistoon

Säätiöiden post doc -pooliin kuuluvat säätiöt jakoivat 27 uutta apurahaa tohtoreille 18.4.2023. Apurahojen yhteissumma on noin 1,275 miljoonaa euroa.

Poolin kevään hakukierrokselle osallistui 106 tohtoria eri puolilta Suomea. Itä-Suomen yliopistosta apurahan saivat projektitutkija Nicholas Downes A.I. Virtanen -instituutista solubiologian tutkimukseen 60 000 euroa jatkoapurahana Suomen Kulttuurirahastolta sekä tutkijatohtori Khai Pham Dinh kemian laitokselta materiaalitieteen tutkimukseen 45 000 euroa Tekniikan edistämissäätiöltä.

Säätiöiden post doc -pooliin kuuluu kaudella 2022–2024 kolmetoista säätiötä, jotka ovat sijoittaneet pooliin yhteensä 3,25 miljoonaa euroa vuosittain. Mukana ovat Ella ja Georg Ehrnroothin Säätiö, Emil Aaltosen Säätiö, Alfred Kordelinin Säätiö, Liikesivistysrahasto, Päivikki ja Sakari Sohlbergin Säätiö, Suomalainen Tiedeakatemia, Suomen Kulttuurirahasto, Suomen Lääketieteen Säätiö, Svenska Kulturfonden, Svenska litteratursällskapet, Tekniikan edistämissäätiö, Jenny ja Antti Wihurin rahasto sekä Ulla Tuomisen Säätiö.

Poolin seuraava hakukierros järjestetään 15.8.–15.9.2023, jolloin jaettavana on noin 1,8 miljoonaa euroa.

info@postdocpooli.fi, www.postdocpooli.fi