Snellmanian aula Kuopion kampuksella.

Raija Elsinen eurooppalaisten kielikeskusten verkoston kunniajäseneksi

Itä-Suomen yliopiston kielikeskuksen pitkäaikaisena johtajana toiminut FT Raija Elsinen on kutsuttu eurooppalaisten kielikeskusten verkoston CercleSin kunniajäseneksi. CercleS on yhteiseurooppalainen yhdistys, jonka tavoitteena on edistää eurooppalaisten yliopistojen ja korkeakoulujen kielikeskusten toimintaa, tutkimusta sekä kansainvälistä ja monitieteistä kielikeskusyhteistyötä.

Elsinen toimi CercleSin hallituksessa yhteensä kahdeksan vuotta, joista varapuheenjohtajana täydet neljä vuotta. Hänellä oli merkittävä rooli suomalaisten kielikeskusten verkoston, FINELCin, liittymisessä osaksi CercleSiä.

Parhaillaan on käynnissä CercleSin toiminnan 30. juhlavuosi, ja yhdistyksen ensimmäisiä kunniajäseniä juhlistetaan CercleSin XVII kansainvälisessä The Future of Language Education in an Increasingly Digital World: Embracing Change -konferenssissa Portugalin Portossa 15.–17.9.2022. Elsisen ohella CercleSin ensimmäisiksi kunniajäseniksi on kutsuttu myös professori David Little ja Isabelle Stefanutti.

Lauri Tolkki, Itä-Suomen yliopiston kielikeskuksen johtaja, lauri.tolkki@uef.fi, puh. +358 50 308 1799